lördag, augusti 11, 2007

Hallonställe

Man brukar ju säga att "Det här är mitt smultronställe" men.....Arnberg är mitt hallonställe!
For på en morronjogg imorse, 3 km in i skogen, och på vägen hem kunde jag bara inte smita förbi alla hallonbuskar som stod och lockade in mej....*mums* *mums* Blev ett par hallon...
Ska åxå nämna att man är bra crazy när man är ute på "äventyr". Man kan som inte sluta tänka på vad man ska skriva i bloggen... Typ..ÅH!Det DÄR måste jag skriva...åsså såhär....ja,åsså det där..... *crazy mother Fucker*

När vi ändå pratar om bär..
Igår tänkte jag fara ut å plocka blåbär, rensa dom, och frysa in för resten av året...
Du ska veta att förr i tiden va jag blåbärsplockarPlupp varje höst! Jag bodde hos farmor och farfar hela augusti (tills skolan börja om) och följde dom ut varje dag och plocka blåbär. Och det är ingen lätt match...min turbofarmor springer omkring i skogen å "napp bära" som en galning, och farfar springer efter med konten och hinkarna...Å FIKAT!!! hahahaha
Plockade ihop mellan 4-600:-/dag faktiskt!
Jaja...iallafall....skulle ut igår.
Kom på...varför ska jag ut i skogen å plocka bär = få jävulskt ont i ryggen och måste lämna bort barnen för en stund (!)....då jag kan ta min kära partybuss, köra till Rislia, "hälsa på" farmor och farfar, och vips! så har man en låda med blåbär i bagagen - FÄRDIGPLOCKAT! *halleluja*
Yes! 10kg blåbär i bagagen....lätt som en plätt!
(Fast.... måste ju åxå nämna att jag hade just kommit hem från Malå, bägge barnen i bilen, tokvarmt, Kelly råka he blåbär på mina SVINDYRA jeans, gatt tok-köra till ICA och handla Ta Bort, hämta upp mamma på Systemet (asså hon skulle bara tvärhandla...hon är inte där GÄMT!!!) skjutsa mamma till en sommarstuga, köra hem, packa ut barnen,blåbär och springa in å tvätta mina nya jeans.....SUCK! *stress* Men som tur var gick fläckarna bort!)
Jag rensade 10 kg blåbär igår (vilket neger-göra!!)!
Kelly sprang omkring och ÅT mina NYRENSADE blåbär, så hon såg ut som en mini-smurf då hon hade läggdags!! hahahah Micke fick bada hon läääänge!!
Blev en hel del små-påsar med blåbär...så jag tro inte jag behöv hämta nå mer blåbär i år...
ELler kanske...Du ska veta; Micke lever på PAJ! he he
*
Idag ska jag, barnen och Kimsan dra iväg till staaan. Vi ska bo hos våran moster Mariana och våra kusiner Wilma och Stella inatt....bara för att göra nåt roligt!
Det känns som att man inte vill va hemma då Micke ska RIVA allt han ser...typ!
Altandörren i köket är nu insatt och blev färdig igårkväll....
På kvällen sa han: (Micke asså...INTE altandörren) Vi måste nog sätta in fönstret bredvid ändå!
Jag: Jaa....gör det!...Det blev som instängt!
Micke: Åkäj! *riiiiiiiv* (varför är vi SÅÅÅÅÅ impulsiva ?????)
Så idag ska fönstret han tog ut, sättas in igen - fast mellan altandörren och det andra fönstret som sitter kvar (hör och häpnad!)....så typ hela framsidan i köket, blir en liten fönstervägg...
Om jag dyrkar min pulsmätare - så dyrkar då Micke UTSIKTEN!
(dessutom tror jag han tycker det är såååå kul att RIVA saker!!!....han gnäller bara då allt ska byggas upp igen....Det är lixom inte lika kul!....och dessutom kostar det penninga...vilket han inte tänker på då han river hahahahah)
När fönstret sitter där det ska sitta, så kan han fortsätta med att spika upp ytterpanelen igen... Eller förresten, FÖRE DET ska ytterbron byggas till (han har ju lyckats riva den med!!) så att ytterpanelen kan sättas där åxå.
Bron ska som småningom bli en HALL, med ett fönster, ny ytterdörr, och sidoljus bredvid dörren. Ovanför HALLEN bygger vi en liten balkong...
Ja, jag kan ju fortsätta skriva, om allt vi ska göra, hela dagen...men det torde väl bli hyfsat tråkigt!
*
Måste bara skriva om gårdagens rekord...
100 besökare under hela gårdagen!! Har folk inge liv ??? ;-)

Nu ska Hallonplupp duscha och börja packa ihop onga å dra åt staaaan...
Hej svejs!

1 kommentar:

Linkar sa...

Hihihihi.....Kan nästan se framför mig mini-smurfen, med den vita toppeluvan.....

Blåbär är alltid bra att ha i frysen,måste nog göra ett besök i skogen....