tisdag, augusti 21, 2007

STRESS!!!

shit! Så himla stressad jag känner mej...
Inte precis det man ska va då man är mamma-ledig med 2 små änglar!...
...näää...det här är något helt annat... vet inte vars jag börja!
*
Sitter med papperen från pappas företag...hä ä int liiiite!!!
Ska få hjälp av en från Malå på torsdag, med löneprogrammen, skatteverket, bokföringen...ALLT! Det känns som en hel djungel!! Jag blir lite smått tokig....faktiskt...
Åsså ha jag sånna krav på mej själv, som vanligt, att jag ska KUNNA det innan jag ens har LÄRT mej det. Det är SÅ typiskt JAG !! Äre nån jag kan bli irriterad på, så äre då på mej själv!
Sen ska jag planera dopet, göra inbjudningskort till ca 75 pers, och allt annat som hör till det...
Vi måste ju ordna med Norran-bilden åxå.... Snart är väl Kevin ett halvår, och jag säger samma sak....typ...
Jag ska åxå göra inköpslistan till IKEA - å hä ä int lite!! ;-)
Stortoan ska göras klar...ev. skulle Mickes pappa ordna det i veckan. Då ska speglarna upp och allt annat på väggarna....
Vi måste sätta ut våra MC ställ på Blocket... Asså, jag mena...Hur jävla jobbigt kan DET va ???
Men allt tar sin lilla tid...
Barna ska äta var 3:e timme, bytas blöjja på, underhålla Kelly, Micke spikar och målar panel för fullt, VI ska ju åxå äta, å det är tvätt, torktumlarn,ovikt tvätt, osorterad tvätt,diskmaskin som körs minst 1ggn/dag........behöver jag fortsätta ?
Jag tror jag har 5 olika listor där jag har skrivit allt jag MÅSTE göra....bara att skriva över allt på en å samma lista tar ju tid!!
*skriiik och paniiiik*
Tur man är utvilad iallafall... Somnade i SOFFAN igår (har ALDRIG hänt!!!) just efter CSI (22:00). Då va jag nog en riktig Tröttplupp! Kelly somna som vanligt 20:00. Kevin somna efter "maten" 22:00 och sov till 5:00, åt, och sov till 9:00. Tur man har sömntutor till barn...hur skulle det annars gå ??
Synd bara att JAG ÅXÅ VILL SOOOOOVA !!!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du glömde: åsså ska bloggen uppdateras. Helst flera gånger per dag. ;)

Linkar sa...

Ja du partyplupp...Andas in-andas ut-andas in-andas ut-andas in-andas ut.... ;)

P@rtyplupp sa...

ha ha
Anonym...där var du allt lite rolig....! Skulle va roligare om man fick veta vem du va....

Linkar: Hur gör man ???

Izora sa...

haha.. det var jag. Trogen partypluppläsare och numera påbörjad bloggare. :)