lördag, november 10, 2007

Bloggande minisyster Cindy

Här har ni hon!
Min söta och minsta lillasyster!
Lika söt nu som då!
Nu har hon dock hunnit fylla 11 år, och som ni förstår: börjat blogga!
Här är hennes blogg!
Trevlig läsning!
*
Cindy har alltid varit en glad och snäll liten tjej, trots barnreumatism i tidig ålder!
Väldigt bortskämd av sina syskon och föräldrar, men ställer alltid upp om man behöver hjälp!
Dessutom tycker hon om att umgås med sin familj, vilket man kanske inte tyckte om själv i den åldern ?? Fast det kanske kommer...??
Nä jag tror inte det.
Cindy är så social och tycker att om prata (helst i mun på alla andra),
men hon har även stora kunskaper i hur man tar hand om barn och bäbisar.
Ibland har hon gett OSS (!!) lektioner om hur man ska hålla i en bäbis så att den inte ska kräkas och hur man kan göra när man ska ge bäbisan välling...m.m.
Ja, hon är ju otrolig min syster, både psykologisk och superduktig med barn!
Tycker om allt hon tar för sig, hon det vill säga väldigt mycket! Hon är väl intresserad
av allt som hennes syskon är intressad av, så ibland kan (även) hon ha 100 projekt åt gången.
Dessutom tror jag att hon har det väldigt bra.
När hon vill ha hjälp med läxorna eller pyssla och göra inbjudningskort så kommer hon till mej, när hon vill slappa, spela tv-spel och äta godis och vara med kompisar åker hon till min andra syster Kim, och vill hon spela dator och sköta syskonbarnet Angelica åker hon till brorsan Dick. Oftast vill hon följa våra föräldrar till husvagnen i Malå på helgerna, där det förmodligen mest handlar om att ragga killar. hihi
Hon gör nog för det mesta som hon själv vill, men jag tycker ändå att hon gör bra val.
När hon får lördagspengen kan hon köpa en gacka eller tutte åt mina barn (!!) istället för godis, och en gång minns jag så väl: Då köpte hon en ny tandborste och tandkräm för pengarna, för hennes gamla tandborste hade blivit för sliten. Vem gör det ????
För mej var det mer frågan om HUR MYCKET GODIS jag fick för hela pengen. Och jäpp..varenda krona skulle gå till godis!
Jag tror att Cindy kan bli vad hon vill bli i framtiden. Hon blir lixom bra på allt hon gör.
Hon gick till och med en skrivarkurs (!!) nu på novemberlovet, för hon gillar att skriva historier. Och faan va duktig hon är på att skriva! Använder ord och meningar jag själv skulle ha svårt med att använda.... Och historier som verkligen chockar en!
(Får se om jag får henne att lägga ut den braiga novellen hon skrev senast....)
Och jag hoppas att hon tar vara på der hon har, för det är inte många som har det så! (hmmm..)
Dessutom är hon rätt så kost-medveten vilket jag är hel-impad på!! Har väl fått ett antal föreläsningar av sin moster..ehe..åsså dessutom ska hon hjälpa mamma att äta nyttigare.
Min lilla skvallercentral (om hur mamma äter) kan man kalla henne, men även världens bästa minisyster!
Puss på dej Cindy!

4 kommentarer:

Lapphunden sa...

Tack,Tack Belinda =)
Du är bara bäst =)
Älskar dej

Lapphunden sa...

Visst nog kan jag de =)

P@rtyplupp sa...

HÄrligt gumman !

Så till alla andra: Gå in och läs på Cindys blogg, hennes senaste novell!!

Lapphunden sa...

tacktack ;)!