måndag, november 05, 2007

Bokföring och långa znaaark

OJ! Lika TUNGT VARJE gång att påbörja pappas bokföring. Jag lägger allt på en enda stor hög, tills högen rasar ihop och allt är i ännu större o-ordning, och jag blir bara så jäkla tvungen att ta tag i bokföringen.....
När jag är klar känns ALLT mycket lättare, och jag tänker; "Men det där var väl inte så farligt! Att jag inte gjort det tidigare så jag hade sluppit gruva mej i arton år !!!!"
Idag var en sån dag. Usch vad det kändes tungt.
Dessutom har jag varit på Starta-Eget-Rådgivning idag, så huvudet är fullproppat med information åt mitt eget företag. Och då har man inte över så mycket till någon annans... :-O
Men då jag nu skulle vara där idag, så fick barnen vara hos sin farmor tills Micke slutade jobbet 16:00. Skönt kan jag lova. Dels för att jag bara fick sova 2 timmar och Micke 1 timme inatt, pga att Kevin den lilla fisen, har liiiite svårt att sova då han är tät i näsan, och förmodligen är det nån tand på gång också!!! Sen så ville jag ju såklart hem och börja läsa på starta-eget-böckerna också...och det hade inte gått om barnen varit hemma! Nog om det.
*
Kevin tog sitt första mas-steg idag. !!!! Snart är han på språng! Tyvärr.
Jag ville ha en bäbis som inte skulle följa den snabba utvecklingen den här gången. Det började bra. Han bara låg och låg och låg. Gillade livet lixom. Glassade i sin babysitter mest hela dagarna.
Hux flux drar han sig upp till sittande från den gungan, vilket slutar med att pannan slår i golvet med en liten duns. sen ligger han där helt nöjd. Yes! tänker han. i did it!
Snodde sig runt för första gången i början på oktober, bara 3 månader och nån vecka gammal. Dessutom åt bägge vägarna. NEEEEJ! Skrek jag. Inombords. För jag vet ju precis vad som väntar. Kelly var likadan. Och inte har vi en endaste lugn stund här hemma nu för tiden inte.... *suck*
Men vad ska man göra ?? haha Hä ä ba å häng me !!
Dessutom äter han så förbaskat mycket nu, att välling-paketen töms på löpande band!
Han har blivit så jäkla krallig nu, ligger och spänner biccarna mest hela tiden. Hans pappa kan känna sig lagomt avis!
Det tråkiga är att med vinterklea är det på håret att han ska rymmas i sin bilstol. Ändå måste han sitta i den iallafall minst 2 månader till. Kelly satt i den tills samma dag hon fyllde 9 månader. Han är 4. Jippi.
Det är bältet som stramar åt. Du måste sluta smygäta korv Kevin. Det här går inte! ;-)
*
Nu ska jag ta en liten powernap. För mer lär det inte bli. Tre znaaaark från min sambo, upp och ge Kevve tutten, znark igen, upp igen----- suck. Natten kan bli grymt lång. Tänk om man bara kunde stänga av öronen ??? Fiffigt.....
*
Go natt allihopa!
Får uppdatera läget om min kära syster imorron!

Inga kommentarer: