onsdag, november 28, 2007

Knivigt...


.......åkäj....den var dålig...!
*
Idag hade jag tänkt mej till badet med bägge barnen, som vanligt på onsdagar.
Babybadet börjar 10:00 - 11:00.
Vi hann inte.
Kevin vakna 9:00 och Kelly vakna 9:30.
Innan man gett bägge välling, gett mej själv lite fika, klätt på dem, packat badgrejjer, startat och hämtat bilen, bärt ut barnen och all packning, så är ju badet redan över !! hahaha
Så vi badade hemma istället!
Tack Gode Gud för våran Steamshower! I love it!

Den är så stor och rymlig, hela familjen ryms lätt. Den innehåller radio (lugna favoriter!), tropiskt regn och fotmassage. Ångbastu och ryggmassage och bubbelbad finns det i den också. Bubbelbadet, radion och tropiskt regn är väl den man använder mest... Men det är så himla skönt att man kan stå och duscha och att allt hamnar inom väggarna, man måste inte skrapa vatten och hålla på. Det hade vi nämligen problem med före renoveringen - duschvattnet rann FRÅN golvbrunn !! *irriterande eller vad ??*

När man står och duschar i den här kabinen känns det ibland som att man står i ett skyltfönster, på grund av de stora, klara glasen. Det känns lite "öppet".... Fast iofs. om man INTE har en duschkabin känns det väl mer som att man står inne i butiken och duschar ??? *not coool*

Iqwell har jag hjälp syrran att tapetsera i Tv-rummet. Det blev en jättefin fondvägg på ena sidan. Känns redan i nacken. Man är väl inte van att arrbeeet...??? he he Fast nu vart jag inspirerad att kika på tapeter till vårat tv-rum, eller egentligen bara på någon fondtapet som passar till den nougatfärgade som redan sitter uppe. Ja, vi får se när plåånbooka tillåter ett impulsköp.

På tal om impuls. Jag frågade Micke ikväll om vad han trodde om väggen som står mellan köket och hallen. Hur det skulle se ut om man kapa bort halva väggen, ovantill alltså, och göra en liten bardisk där med spotlights? Han fundera en stund. (han gör alltid så). Han knacka lite på väggen och sen sa han: Men du, jag kanske måste låna motorsågen av John-Ivar. Ska jag hämta den nu?
Dududu....lugn nu sa jag. Nu ska vi inte göra något impulsivt - som med resten av huset! Den här gången kan vi väl planera ?? Micke: Nämen jag är ju redan på väg att riva !! hahaha Ja, jag vet hur du funkar Micke !! hahahahaha Ja, så kan det gå till i våran familj. Direkt en idée har fötts - så blir det genast en verklighet. Helt oplanerat.

Nu kan jag även passa på att länka till en ny bloggare i vänskapskretsen: Hanna, Johan och Olivia. Olivia är född på samma dag som Kevin, så vi är i samma föräldragrupp. Det var faktiskt ganska fränt det där.... Vi blev beräknade på SAMMA DATUM: 20:e juni 2007. Bägge fick vi våra småttingar den 25:e juni, 5 dagar över tiden !!! hahaha Helt otroligt !! Trots att Hanna försökte tjuvstarta genom att åka in redan på morron den 25:e, så tog vi igen genom att sladda in på BB efter lunch, och födde efter nån timme. Hanna fick sin lilla knodd på kvällen. Vilken dag alltså!

Jo just det, nu har jag skrivit datum på kurstillfällena på andra bloggen.

Nä, nu måste jag jobba vidare... Man måste som få skriva av sig på bloggen ibland, så att man kan "släppa" taget om vissa tankar !! hahaha Det börjar bli fullt här!

2 kommentarer:

Hanna sa...

Men gud vilken dusch ni har! Ni måste ju ha gigantiskt badrum...Ska bli kul å se hur ni har det!

Kul att du länkar till oss btw! :D

P@rtyplupp sa...

jäpp! Den är ju för härlig !! Badrummet har vi ju nyrenoverat och då "snodde" lite utrymme från lekrummet så att vi skulle få ett större badrum, vilket blev MYCKET bättre än tidigare!
Ja, snart är det dags !! hihi
Måste nog börja cleana lite....

Ska bli kul att följa din blogg!