fredag, november 09, 2007

Marknadshotellet

Idag blev det en trevlig "Familjeträff" med "våran grupp".
Detta var den 4:e i raden, och vi hade lika trevligt som vanligt! Mycke go´fika och trevliga samtal!! Tiden går bara fortare och fortare för varje gång; vi har ju så mycket att prata om!
Nu har jag ju nått mitt första vikt-mål, så jag har börjat tillåta mej själv att faktiskt smaka. Och gissa om det var GOTT !!! *mumsfillibabba* Bra jobbat, E !!
Nästa gång blir det träff hos oss, och det blir helgen då det är 2:a advent! SHIT! Snart är det jul!!!!! Faaan va tiden går fort!
Och man märker ju hur himla mycket äldre alla små bäbisar blir, speciellt som nu när vi träffas typ 1 gång i månaden !!! Det är jättestor skillnad varje gång!
Och det är så roligt att följa utvecklingen på att dom små, ja, dom stora åxå kanske... hahahaha !!
Ja, jag känner ju att jag måste ta tag i att starta en GI-viktgrupp. Och kanske en mammagrupp med barnpassning ? Vem vet.....
Ja, nånting blir det då!
Men just nu är tiden fullproppad med massor av annat, som tex bara att starta ett eget företag. Det är inte bara 1 papper!! Och funderingar hit och dit..... *puh*
*
Äntligen är det Fredag !! *halleluja*
Måste vara klart den härligaste dagen på veckan!
Förutom imorse då kanske ....
Snöstorm, oskottad gårdsplan, en klumpig minibuss som fastnar typ i varje driva (drivorna var på gården - jag var INTE i själva diket och körde!!), en klumpig barbamamma med 2 barn under armarna- den ena tyngre än den andra!, och en skötväska släpandes efter.
Har jag förresten sagt att jag HATAR SNÖ ????
Okej, jag kan gilla snö. Men bara om den är fint bort-skottad från där JAG ska gå eller vistas. Och den ska ligga snällt i sin lilla hög, och inte blåsa omkring och skapa obehag och kyla. Förbannade snö. Allt bli SÅ mycket tyngre! Och speciellt med barn. Det ska kläs, bäras och stånkas, packas, och skakas av snö innan man sätter in dem i bilen...och ja...allt sånt där! Man har ju nästan maxpuls under en hyfsat lång tid iallafall - innan man sitter klara att åka i bilen. Värsta morrongympan!
Dessutom har man en tjockpalt till son, som knappt ryms i sin bilbarnstol med vinterklea, och inte får man byta till en större heller, förrän de kan sitta själv! Hur ska detta gå ?
För just nu är han inte så värst intresserad av att lära sig sitta. Han verkar mer intresserad av att lära sig äta "riktig mat", men det är ju knappast det han behöver ???!!! hahaha Ja, det är underbart med barn!
Så tillbaka till snön...
Imorse skulle jag starta bilen i förväg, och tänkte köra den närmare huset, så jag skulle slippa bära bägge så himla långt...Inte alltid bra med stor gård vettni.
Näda...Bea fastna typ 4 gånger på gården. Och ingenstans tog jag mej. Gammdieseln fick verkligen hosta ur sig sitt bästa då det tillslut fick bli plattan i mattan och backa ner mot "storvägen" hahaha eller ja...."byavägen" kanske stämmer bättre? Jo, en sväng hann jag va bredvid vägen, nära att fastna, men då jäklar fick bussen visa vad den gick för! Tillslut tog jag mej till den något plogade byavägen, och där fick jag lämna bilen. Vi har tjockt med snö på gården.
Så, jag fick vackert gå med bägge barnen och skötväskan ÄNNU LÄNGRE nu, säkert 100 meter! *ggrrr* Men hundra kilo Snö i skorna och svetten som började pulsa fram, så känner man sig längre inte så fräsch som man skulle vilja, en sån här härlig fredagmorron!! Hade det kommit en fin liten fågel-Roger och visslat sådär lagomt rogivande och förnöjd - hade jag dräpt den!
Måste bara få nämna lite försiktigt att JAG HATAR SNÖ!
Jag ska hålla mej inne resten av helgen!!
Eller näe....... skojja ba.
Ska ju jävlart ut på fest imorron, både jag och Micke! *woohoow* Om nu inte barnvakten har ändrat sig vill säga......
Men det ska bli trevligt! Nästan alla mina kära vänner kommer dit, på den förhoppningsvisa jätteroliga förfesten hos T&U. Ja, chansen är ju stor att det blir en lyckad förfest. Kan som inte bli annat då vi träffas allihopern! ;-) Så det ska bli najs! *längtaaaar*
Synd bara att hela söndagen redan är "borta". Jo, jag har varit med förr. Jag vet.
Schwisch så vare måndag igen!
*
Nä, nu ska jag ta och jobba lite med företaget, medans bägge barnen ÄNTLIGEN somnat!!
Kelly har börjat sova till 10- 10:30 på morron nu igen, så hon sover lite senare på dagen istället..... Gäller att styra bägge barnen till samma tider.... (inte det lättaste!)
Hej Svejs med er!!
Och Ha En Trevlig Helg ! Vem vet - vi kanske träffs på hottet ??? ;-)

2 kommentarer:

Lapphunden sa...

HejHej Bea =)
Nu har jag blogg =)
Kram Och Puss Cindy

P@rtyplupp sa...

Åh hej lillasyster!
Måste genast kika in på din sida!
*puss*