onsdag, november 14, 2007

GOD JUL!


HO HO HO!!
GOD JUL ALLESAMMANS !! HO HO HO!!
jommen...snart vettni.... Det är inte länge kvar nu!! Snart är det JUL !!!!!

Idag fick jag och min sambo värsta tuppjucket.
HÄR SKA STÄDAS!
Tokstädade länge och väl. Blev klara. Kände fortfarande att överskottsenergin irriterade oss lite lagomt....
...så vi tog fram julgardinerna. Nya och fina. Och ostrukna.
Har nu stått och strukit gardiner så att jag är spyless. Vi har så helvetes många fönster - vilket jag HATAR då det gäller att både KÖPA, STRYKA och HÄNGA UPP gardiner!! *faaaaan*
Annars är det väl fint.
Så, nu har vi satt upp dem i köket, och imorron blir det tv-rummet, sovrummet och Kellys rum.

Lite väl tidigt kanske ni tycker ??
Ja, kanske. Okej, jag är OVANLIGT tidigt ute.
Men kände för lite julstämning på förhand (känns lite roligare nu när man har barn!!), och dessutom kommer jag inte att hinna göra det här sen -- helt enkelt.

Är ju på väg att starta GI-kursen, vilket kommer att ta all min överskottsenergi (jag ska ge, ge, ge och ge!!! Alla kommer att få lite..... hihi), och all annan tid vill jag vara med barnen.
Dessutom behöver jag lite energi och tid till pappas bokföring, min egen bokföring, min planering, förberedelser osv...
Så...det här med att försöka lägga sig före 2:00....DET kommer inte att funka!! *ge mej tid nån!!* Om jag får lite av din tid, kan du få lite av min energi, åkäj ???
*
Idag smög det förbi nån som behövde min energi. Och mina råd. ;-)
Såklart så har jag ju alltid lite över.

Det konstiga är, att NÄR jag ger nån energi, så verkar det som om min kropp bara börjar producera MER OCH MER energi eftersom. Det kan liknas lite som vid träning typ. Ju mer man tränar, desto bättre kondis får man och desto mer orkar man. Sån är jag. Både vad gäller träning, och att ge andra energi, tip, råd, motivation osv.
Tokbra, eller hur ??
Men men....måste ju bara få tillägga att SNART - SNART MINA VÄNNER så drar kursen igång!
Jäpp...har NÄSTAN bestämt mej för att starta den 3:e December; alltså om 3 måndagar.
Har inte bestämt mej om tiden än. Vad tycker du: 18:00 eller 19:00 ?
Sen så måste jag hinna ut med lite marknadsföring, göra klart alla veckomaterial, prislistor och ja...allt som har med företaget att göra. *puhh* *andas*
Men som tur är verkar det vara ett stort sug efter kursen. Typ nästan varenda en jag träffar frågar mej om när den ska starta. Fast iofs. jag kanske inte träffar så mycket folk ändå ?? hahaha

Jag har en HEL "to-do-list" i köket. Vill knappt se den. Vet inte vart jag ska börja. Känner mej alldeles för ivrig, så jag vill börja i ALLA HÖRN! Men det går ju inte...så jag måste andas ut, ta en sak i taget - och bli klar nångång !! :-)
Spanar in GI recept som kan vara värda att ta med, samtidigt som jag ordnar material till "beteendeterapi"/mental träning, samtidigt som jag vill få klart allt kursmaterial och för att inte tala om marknadsföringen..... *gaaaah* *stress stress stress*
Tänker även ha Personliga Kost- och Träningsrådgivningar, IRL, men även via internet. Så....ni förstår. Det är mycket nu.
Men det är ju SÅ HIMLA KUL !!! Faan vad jag trivs nu! Såhär ska det va!
1000 saker att göra - alla lika roliga !!! ;-)
*
Imorron åker jag och farsan på Företagarnas Dag i Lycksele på Hotell Lappland. Det ska bli intressant att medverka där, träffa andra företag osv... Micke stannar hemma med barnen.
Faan...man kanske skulle ha haft visitkorten färdiga då ??? Får nog ta och göra dom ikväll....
*ännu en sak på listan*
Hahaha jaa...ni som inte känner mej kan nog kalla mej Crazy Motherfucker. NI som känner mej...ja...ni kallar mej nog redan det. (!!)
*
Nu ska jag låta strykgärnet kallna, tangenterna vila, för nu ska jag börja jobba!!
Klockan är ju bara 21:00, och jag har hela 5 timmars jobb framför mej innan klockan slår 2 och det är dax att krypa i lådan!! *jiihaaa*

Go natt på er!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du behöver ju inte börja städa än...visst var det den 9:e vi skulle komma??! ;)

/Annelie

P@rtyplupp sa...

HA HA HA
jaaduuu....du skulle bara se hur det såg ut...typ som en bomb som had´ slöjje ner här(bomben heter Kelly)...och ja...jag måste nog börja städa NU om det ska vara allergifritt den 7:e !! (inte 9:e...fast nog får ni komma å hälsa på den 9:e åxå om ni vill hihi)Vi ses !