lördag, november 10, 2007

Utgång = Hemgång

Ja, man får ju tolka det som man vill..hehe...
Jag är så jäääädrans äggad på partaj iqwell!!! Det pirrar som i hela kroppen...typ!
Träffade en kompis idag, som ska på samma förfest som jag, och blev ju som inte mindre peppad om man säger så !
Jag tror det kommer att bli en skitkul kväll !!! Det känns...i luften !!!! hahaha
Idag for vi till systemet och handlade in turbodrickan, typ 7 minuter innan stängningsdax...ehe... ute i god tid - som vanligt ???
Hittade en och annan sockerfri, resten med socker. Åsså bli´re en massa kaffe (Tea : ladda perkulatorn!!) med massor av bäjlis i *yammi*, så jag lär väl bli Turboplupp även denna fest!! hahaha
Ikväll ska det bli extra roligt, för nu ska både jag och Micke följas ut. Det brukar annars vara så att en av oss är hemma med barnen. Eller ja...det brukar väl mest vara Micke som är hemma med barnen ehe ...... senaste.....3 festerna iallafall.... hhmmm....
Så det ska verkligen bli härligt !
Dessutom blev vi lovade en sovmorron imorron (vilket verkligen kan behövas!), så det känns ju fantastiskt härligt!
Nog för att våra barn är duktiga på att sova (bägge sover oftast från 20:00 - 8:00Kevin 9:00 Kelly) Men det händer ju att bägge kan vakna till under nattens gång, och då måste man ju upp och ge tutten så somnar dom om. Man får ju bra med sömn (skulle fått ännu mer sömn om man la sig före 2 om nätterna...) men den blir ju ändå stört när man kutar upp och ner ur sängen.
Nu har vi dessutom flyttat ut Kevin till ett eget rum, vilket är både bra och dåligt. Han och vi sover bättre nu. Men NÄR han vaknar ska man gå till andra änden av huset, ge han tutten, och smyga tillbaka igen. Värsta smygmotionen. Kanske därför jag gått ner 1 kg i veckan ??? Mycket kutande åt och fram ??? hahahaha
*
Men tro ni man fick värsta chocken imorse då man fick tidningen på sängen ??
"Polare i poolen !!"
Som pappa ringde och sa: "jag försökte läsa sporten, men det va två linslusar i tidningen som skymde...va ni tvungen att ta upp typ hela sidan i norran ??!!hahaha"
Jo jag håller med.
Men hur som helst...Hemskt var det då att se sig själv i tidningen, och synd att jag inte hann dra dit Kelly också, som satt en bit bort i bubbelpoolen. Och varför i herrens namn var han tvungen att dra in MEJ i det hela ?? Och dessutom fick jag ju ingen chans att redigare det där kortet....*grmpf* *I hate*
Ja...kul att kunna medverka, men jag skulle väldigt gärna vilja vara mer förberedd nästa gång... Jag menar, det finns ju så mycket att säga om fördelarna med att medmverka på vattengympan och simma som gravid!
Man blir ju som lite...typ...chockad och vet inte vad man ska svara då en journalist frågar nåt... Gud! Hjärnan går på högvarv för att hitta nåt klokt att säga, sen blir det typ bara pannkaka känns det som! Men det blev väl ändå bra tillslut......
Jag förstår ändå int varför jag skulle medverka i reportaget ???
*
Nä, nu ska jag ta å stöka mej själv iordning, åsså ska jag klippa grabben, packa alla kläder och grejjer till barnen, duscha, hitta lämpliga kläder för kvällen (kan verkligen ta EVIGHETER!!), ja..och göra allt som hör till!
Faaan så kul det kommer att bli ikväll! *längtar* !!
Och var lugna, ni kommer att få läsa om hur kvällen blev. Men ni trodde väl inte annat ???
Ha en trevlig kväll iallihopa!
Kram på er!

Inga kommentarer: