torsdag, januari 31, 2008

Blomkålsmos

Till middag blev det då blomkålsmos (jättegott!!! Helt klart en vinnare här hemma. Smakar nästan som potatismos, fast kanske lite godare ??)Jag kokade bara en massa blomkål så de blev mjuka, sen mosade jag det, saltade och pepprade, och hällde i en skväll matlagningsgrädde. Jag körde allt med elvispen så det blev en smet.

Till det serverade jag cessedias.
Jag stekte sånna här taco-bröd (tunna fullkornswraps) i stekpannan. La dit ost, kokta grönsaker, lite av kycklingen jag gjorde i ugn tidigare i dag, och en sås på creme fraische blandat med en burk tonfisk. Rullade ihop wrapsen och käkade tills jag sprack, tror jag!
Oj så smarrigt alltihopa blev!
Men jag åt nog lite för mycket...*raaaap*

Min plan var att köra tränings-passet 2 timmar efter måltiden, för då bränner man mest fett (såklart !!)men jag är fortfarande så jäkla mätt, så jag väntar en liten halvtimme till! typiskt!

Nån dag i veckan ska jag skriva i barnens pärmar igen (Mina första år). Jag försöker skriva var 4:e vecka och allt som hänt sen sist jag skrev. Borde kanske skriva lite oftare så att det inte blir så mycket att skriva, men det är som att tiden inte räcker till, eller va faan....jag vet; jag PRIORITERAR inte det. TId har man gott om. Det handlar om att prioritera. Men jag prioriterar det var 4:e vecka iallafall....
Jag vet inte hur jag ska rymma alla år av deras utvekling..
Bägge har var sin pärm, och pärmen är redan fullsmockad hos bägge två´ern..hahaha...Kanske borde dom få en pärm per år ??? hahahaha
Okej. Jag överdrev.

Nu ska barnen bada.

Ciao

Inga kommentarer: