torsdag, januari 24, 2008

Häng-tissar...

Idag / Imorse (!!) klockan 10:30 var det dax för återträff med förädragruppen (Kevins) på Församlingshemmet.

Det lyckas bli lika stressigt som vanligt !! ;-) Alltså, jag måste skärpa mej!
Varför ska vi måsta sova så länge ?

Jag ställde väckarn på 8:00.
Jo tjena att jag steg upp då!
Ställde den på 8:30.
Hallihallå - vad trodde jag igentligen ??
Snoozade (trodde jag) men den blev visst avstängd...ooppss!

Tur att Kevin vaknade 9:00, då det blev dax för dagens första måltid!

Jag måste vara den fumligaste människa som finns på morron.
Kisar med ögonen för att det svider hehe, snubblar och fumlar med armar och ben. Upptäcker att jag är naken medans jag börjar med dagens bestyr; plockar fram kläder till barnen, packar blöjväskan, gör välling till Kelly, gör mitt fika, plockar bort lite mm. Oj, kanske borde klä mej och inte springa omkring är och studsa tissa mot magen. Tur dom är små ändå, då blir det ju ändå inga blåmärken. Skulle inte va snyggt!
Kom att tänka på den gången Kelly inte va så snäll med mammas självförtroende:
Jag böjde mej ner (det var på morron och jag var naken) för att ta på hon sockar. Då böjer hon på knäna, läger mina tissar i hennes händer, och lyfter upp dom mot min bröstkorg (haha - ja...dom hängde lite..) och sen släppte hon så tissa´ föll rakt ner mot golvet igen (typ!) och hon asgarvade!!! HA HA HA HA kan man hålla sig ?? Näe... Och kunde hon nöja sig med EN gång ?? Näe... Det var väl förmodligen då min hud blev ännu mera utdragen och det har bara blivit värre och värre! ;-)
Hur faan kom jag in på det här ???

Hur som helst, jag hade planerat att komma tidigt till öppna så att vi kunde leka lite med de andra barnen. Jo tjena.
Jag kom dit prick 10:30 och då började återträffen + prat med barnpsykologen.
NÄr vi kom ut därifrån, hade alla farit...så hem igen, utan bus!
Fast dampungen Kelly hade lite för mycket överskottsenergi idag...pillade på ALLT! Rev ner, slet i saker, sprang omkring och flyttade på allt i hela huset typ! Ibland kan man nästan bli galen. Jag tänker såhär: Det där få Micke ta. hahahahaha
Nädå. Men jag kan knappast kuta och plocka bort efter henne hela tiden, då får jag ju inte göra annat!
Så, mitt motto är lite i stil med: Prioritera inte städningen! :-) *fliin*
Och jag lovar, den kommer sist på min lista.
Fast hör och häpna - igår dammsuga jag hela huset! WOOW
Jag tror rent jag måste tatuera in ett W på var sin skinka!
Blir ganska kul när man böjer sig fram... HE HE

Jaja.. iqwell äre hockeykväll hos oss, med ostbricka.
Jag har bara skurit Brie-ost i kuber och satt på en cocktailpinne med en päronbit. mumsigt gott!
*
Imorron åker jag till Norsjö-brudarna till Umeå!!
Vi åker klockan 20:00.
Det ska bli jääävligt skönt alltså att få göra nåt annorlunda! Ska bli jävligt ´KUL!
Shopping, spa, bastu, bad på hotellet och sen middag sent på REX, och sen PARTAJ!! Eller jag menar - förmodligen partaj redan från lunchen he he !!
Funderar på att köpa en vinare ?? Något gott...hmm...

Vi kommer hem söndag, BAKIS-SÖNDAG, och då hoppas jag att jag får i mej mitt sedvanliga bakis-skrov!! hehe Fast den här gången måste jag ju äta på MAX, och ta Low-carb burgare eller GI-burgare. (Jag har som smugit mej in i fas 2 nu...)hihi
GOtt ska det då bli iallafall!

Nänu måste jag ta å jobba lite, så att jag hinner innan helgen!

Förresten; imorron fyller lillasyster CINDY 12 ÅR !!! GRATTIS I FÖRSKOTT LILLAN!! ;-)

Kraaam

Inga kommentarer: