lördag, januari 12, 2008

Hyddor i Thailand ??

Här händer det grejjer hela tiden....Fullt upp kan man säga!

Igår var det dags för Kevin att träffa sina bäbis-polare!
Kelly skulle egentligen stanna hos moster Kim, men när vi kom dit vägrade hon stanna. Hon skulle me mamma!
Så då tog jag nannyn med mej då !! hahaha
I trevligt sällskap och gott fika gick tiden alldeles för fort, och snart var det dax att dra till stan å shoppa! he he
Näj då..egentligen for vi dit för att göra barnens pass, och polisstationen i skellefteå stängde klockan 15:00.
Halv två var jag i stan och hämtade upp Micke, som följt min pappa klockan 6 på morron för att hämta en ny lastbil i luleå.

Det gick skitbra att ta passfotona - ungarna satt då still och blev till och med kvar på bilden ! Som små gulliga troll- helt okammade och lite matrester på tröjjorna, precis som det ska va !! haha
Passet är klara för hämtning i skellefteå nästa fredag.

Sen blev det lite shopping inför thailand-resan.
Som TUR var har jag ju smarta brudar i mamma-gruppen....ehe....själv är man väl....ja..inte så smart!
Jag tyckte det var underligt att resan TILL thailand skulle ta 17 timmar, och resan hem bara 7 ???
Ja..jag fattade ingenting, tills dom fråga: Har du ställt tillbaka klockan då åxå då??
öööhhhh ?? Klockan ??? Gör man inte det när man kom fram...typ ???
Så, då tjänade jag ju en helvetes massa timmar bara på att sitta stilla i planet och vrida lite på klockan !! hahahaha
Och som tur var hade en av mammorna varit i Thailand, och sa då att: Bea...det finns faktiskt köpcentrum i thailand ! Så du kan köpa blöjjor och kläder där!
Vaaa ?? Äre sant ??? Jag trodde det bara var hyddor och grusväg.... hahahahah

SÅ, det viktigaste köper jag här hemma, resten (kläder, skor, blöjjor mm) köper jag i thailand, säkert för mycket mindre pengar än här i sverige dessutom!

Tillbaka till shoppingen i stan...
Hittade en massa medeciner som jag köpte, och lite pyssel till Kelly.
Sen for vi på Intersport.
Och jag fick en JULKLAPP !!!! jiihooO!!
Fick hem ett brev före jul, att jag var en storkund (hahaha inte konstigt för alla mina jack-inköp !!!) så därför skulle jag få en julklapp!
Hämtade ut den igår; och det visade sig vara en chokladask och ett presentkort på...hör och häpna: 500 SPÄNN !!! Inte illa !!
Sen kollade jag bonuskortet - ja ni... bonus på 1200:-!!
Och vi som just hittat en ryggsäck att sätta barnen i för 1300:-. Så den fick vi i princip gratis....(om man räknar bort allt jag köpt där, men hade jag köpt dem på andra ställen hade jag ju ändå inte fått rabatten!!!)

Innan vi åkte hem, handlade vi på Ica Kvantum.
Jag blev så glaaad !!! Hittade vaniljpulver i en liten glasburk, för under 20-lappen, så jag köpte två! Nu kan jag äntligen vråläta min keso-youghurt-bär-frukost med vaniljfrön i !! mumsfilibabba! (receptet finns i Lifestyle-bloggen).
Nu har jag typ vanilj i allt! På maten, i yoghurten, på bären....

Trötta och sluta då vi väl kom hem, somnade barnen som stockar, och vi gick som i dvala tills vi la oss 23:00 !!! hör och häpna !!
Men förra natten la jag mej 3:00, men låg och vred mej tills micke steg upp 6:00....så jag var TRÖTT.

Imorse (lördag) vaknade barnen vid 10 och sen låg hela familjen och drog oss i sängen och såg Disney Channel till typ halv tolv. *skööönt* Jag älskar lördagmorronar!!!
Bestämde oss för att prova nya ryggsäcken med Kelly i, och Kevin i våran "nya"/begagnade sparklåda, genom att gå in till Norsjö och åka hem.
Kevin somna direkt. Kelly trivdes bra där i ryggsäcken. Men tungt var det att bära hon hela vägen. Bra sparkar-väder dock.
Morfar träffade vi i Norsjö, så Kelly åkte med han hem. Vi skulle till Dick och tigga skjuts hem, men då va han inte hemma, så vi fick snällt gå/jogga/sparka hela vägen hem åxå. GIck ju ändå bra då lillgrabben var snäll hela vägen (1 timme 40 minuter).

Sen blev vi bjudna på JULBORD hos min farmor och farfar i Rislia.
Samma mat och lika mycket som hon bjöd på under jul! *jammi*
Men den här gången åt jag faktiskt Fas 1, och det räckte då gott och väl med den mängden jag fick i mej.
I helgen ska julen ut för gott, men jag lovar---Farmor har då kanske 3 veckors jobb med att ta bort julen. Hon har bytt ut ALLT i huset till jul. Tavlor, mattor, gardiner, prydnader, dukar, ja, ALLT! Man får värsta julstämningen när man kliver in genom dörren! *mysigt*

Ikväll blir det lugnt tror jag.. Kanske ska vi se en ny film som går på bio...bara Micke lär sig hur man får ut den från datorjäveln till tv:n.... hehe...Vi ä int kingen på sånt! Får väl ut en film/år, och då ä vi supernöjda till nästa år !! hahaha

Nä, ner med gardinerna i tv-rummet (ska köra NUDE tillsvidare) och sen har man "jobbat" klart för idag!
Film, bär och nötter ikväll !

Ha en trevlig kväll allihopa!

Inga kommentarer: