torsdag, januari 31, 2008

JÄVLA DATORJÄVEL!

Igår höll jag då faan på att mörda min dator!!

Då fick man då grina för första gången iår då!! *ggrrr*

Jag satt ju och jobbade sååå duktigt hela gårdagen, med mitt nya material till GI-kursen (som startar på SÖNDAG!!). När Micke kom hem fick jag jobba lite till, för han tog barnen och stack ;-)
Sen lekte vi med barnen innan läggdags, och klockan 20:00 började jag skriva på materialet igen.
Satt väl till just efter 22-tiden, då min "#¤%&/(#¤%&#¤%& DATOR blir helt jävla knäpp! Såhär har han gjort tidigare också, och förmodligen har jag inte fått bort alla virus som hängt sig kvar!! Jag har haft den på lagning, ja nu blev det 4:e gången.... Jag hade tydligen 3 "Trojanska Hästar" i datorn ---- låter allvarligt !!?
Hur som helst, igår hann jag uppfatta vad som hela tiden har orsakat att datorn hängt sig (Datorn stänger ner alla word-dokument, återskapar alla dokument ofullständigt och huller om buller, och sen stänger den ner sig, och startar om hela tiden, så jag tar mej inte ens in i dator!!!) Snacka om KNÄPP!!!!
Det var visst ett speciellt dokument, som fått in dom här hästarna, och som då gör såhär med allt jag öppnar. Inte så kul med ofullständiga återskapningar....allt blir ju som bara skit!!!

SÅ då for Micke till sin datasmarta kusin på akut lagning!
Jävlar så lessen jag var. Jag visste ju inte om NÅT var kvar, eller om han hunnit återskapa nya dokument=förstört mitt arbete...eller vad....
Micke kom hem TILL SLUT!! och jag började om att jobba.
Tyvärr så var de sista timmarna helt bortkastade framför datorn, då han valt att inte "komma ihåg" dessa sparade stycken... så shit...jag kände mej hyfsat LESS på min dator igår!!

Nu ska jag lägga över ALLT på den externa hårddisken (men jag har samma dokument på den, så egentligen vet jag inte om hårddisken är drabbad åxå..??), sen bränna ut ALLT viktigt jag har på datorn, och sen ska vi köra en recovery-skiva på datorn; alltså rensa den och "laga till" alla trasiga filer.
Hyfsat jobbigt ändå känns det som..... DET TAR TID !!!
Tid som jag känner att jag JUST NU inte har över.... *fanfanfan*

Aja, inget att göra åt!
Bara att börja spara - och se glad ut! ;-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Kontaka mig så fixar vi din dator. Inga antivirus är 100%
Jag har heller inte stött på ett antivirus som lyckats ta bort det roliga msn-viruset som sprids till allt och alla.