fredag, januari 25, 2008

Cykling, kalas och Umeå

Imorse cyklade jag till Norsjö, handlade på Ica, och cyklade vidare till Kimmen.
barnen tjobabde jag in i cykelkärran och stängde åt locket. tyst och lugnt !! hahaha
Lagade tacos åt jag, Kim och Sebbe, och jag åt så jag blev sprickfärdig!
Lille Alex verkade må bra där han låg och myste i sin vagga...Luktar gudomligt gott med bäbisar!! *sniff sniff*

Sen klädde jag ungarna igen, och cyklade hem. På hemfärden hade det blivit lite kallare, så jag fick ta i lite mer för att inte frysa ihjäl.
Mina fodrade ridskor från 1990 är inte längre fodrade märkte jag. Jag har nog (??) trampat ner fodret under alla dessa år, så man kan säga att jag hade tunnsockar och stövlar på mej. Inte en bra ide´!! BLir tjocksockar nästa gång!

Nu ska vi strax fara till lillasyster CINDY som fyller 12 ÅR IDAG !!
GRATTIS LILLGUMMAN !!! ...som snart är stor !!
Konstigt det där.... Jag håller hon fortfarande som "lillan", och ibland kallar jag Kelly för CIndy....typ som att jag själv inte har hängt med i utvecklingen! ??
Där blir det nog go-fika, men eftersom morsan är med i min GI-kurs, hoppas jag verkligen att hon gör nåt GI-fika till mej... Bär och grädde brukar duga !! ;-)

Idag åkte några kompisar in på BB, för att FÖRHOPPNINGSVIS föda en liten gullplutt... Jag väntar förväntansfullt på resultatet.....
Kan knappt bärga mej!
Verkar som att alla februari-barn ville bli januari-barn istället...hehe!!
Jag hejjer iallafall på er! Och jag hoppas VERKLIGEN att det går bra för er!

Ikväll klockan 20:00 kommer "limmon" och hämtar upp mej i Arnberg, för då drar vi till Umeå !!! HERE WE COME !! Jag ser VERKLIGEN fram emot denna helg - shopping, spa-behandlingar (hemmagjorda), relax, snacks, fest, middag på REX, partaj på REX, och förhoppningsvis kommer man sig "hem" tillbaka till hotellet vid medvetande. Partymuppen ska jag lämna hemma denna gång, drömde nämligen att jag var i en skitstor lokal, och en massa människor var där, och försökte spruta in en massa gift i mej via sprutorna de hade!! Hua... kom att tänka på att det kanske händer på REX ?? Fast liiiite knark har väl ingen dött av !!`?`??? hahahah Nädå..... Förhoppningsvis får jag bestämma dosen själv ?? Knappast....
:-)
SKojjar bara. Inga droger här inte. Jag tror att vin och cider räcker GOTT OCH VÄL till mej!! Ska jag hålla mej rak (inte dyngrak) så måste jag helt avstå snusen och allt det andra - ni vet, dom här smarriga drinkarna, baileys och kaffe, ännu fler smarriga drinkar och ja...allt annat gott! :-)
Ikväll ska vi sova över hos Carro, och imorron checkar vi in på hotellet. HÄRLIGT!!

Så, lite mys, lite avkoppling och lite tid med mina kompisar unnar jag mej denna helg. Skiter i allt som heter städning, jobb, bokföring, kurser, blöjbyten och vällingspya och tjörm !!! hehe Är väl inte så farligt i vanliga fall, men det är fruktansvärt härligt att få lite...egen tid. Och dessutom ändå till SÖNDAG!!
Jag kommer att LÄNGTA HEM TILL MICKE OCH BARNEN!!! Det vet jag redan nu!
Brukar bli ett antal timmar i telefonen med micke varje gång vi är ifrån varann..hahaha...pratar om sånt som vi nästan aldrig annars skulle prata om. hahaha
Lustigt det där...

jaja....Nu är det dags att dra på kalas !
Ha en trevlig helg allihopa!

Kram kram