lördag, januari 12, 2008

Halvårskontroll!

I förrgår var vi på halvårskontroll (lite sent...) med Kevin.
Han fyllde 6 månader på julda´n men då fanns inga tider över...undrar varför ?? ;-) Sköterskan va väl på krogen ??
Nädå...
Han var nu 70,5 cm lång. Han måste ha jäkligt lång kropp för vi har storlek 80 på killen, och det börjar bli nästan tight ?? Korta ben eller ??? hahaha
Vägde numer 9,3 kg! Inte undra på att jag fått värk i armbågarna; först och främst när man kut och bär han på dagarna, sen bär man han i bilstolen - HÄ BLI INT LÄTT!!!, och sen har man ju en till liten tjej som blir lite avis då lillebror får bli buren, så då ska hon ÅXÅ upp!! Jag har ont i armbågarna; känns som inflammationer, men har inte vetat vad det varit. Nu förstår jag.
Måste sluta bära dom. Helt enkelt.

Ja...det löns kanske inte att boka en sån här babyvagga på flyget som jag tänkt...
Maxvikt: 10kg, maxlängd: 70 cm
*typiskt*
Vi får väl lägg ner dom på golvet, under stolarna, eller så lägg man upp Kevin i handbagageutrymmet !!! hahahahaha *stackarn*
Nädå..det ska faktiskt bli mysigt NÄR eller kanske ska säga OM dom somnar hos oss. I vardagen har man ju som aldrig tid att låta dom somna hos en, det är ju så mycket annat man ska hinna med, så jag längtar till det faktiskt....
Vi har ju som tur med våra barn; vi ger dom kvälls-gackan och när dom ätit den stoppar dom in tutten i mun och somnar. Vaknar 12-14 timmar senare.
FÅr man inte sin sömn (för det händer ju ibland åxå att Kevve inte vill sova..)ja, då orkar man inte med lika mycket. Tålamodet springer iväg och gömmer sig väl, och det känns som man blivit överkörd av ett tåg ibland....
Som tur var händer det inte ofta, men det skulle väl vara sånna här gånger då man ska ut och resa som det händer. Som typ då vi va i fjällen över jul och nyår---vart for sovrutinerna vägen ???
Ja, det blev 5-minuters metoden då vi kom hem, typ 3 kvällen, sen kom dom in i rutinerna igen. *lättnad*

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åhh så fruktansvärt avis jag är på att ni får SOVA (när fröken Bea väl går och lägger sig *hehe*) Anton kan göra mig galen , och jag menar verkligen GALEN! Det är kanske inte så konstigt att man har taskigt tålamod ibland.

P@rtyplupp sa...

ja...hä va ju det då !! hahaha Det är som att, då det äntligen bli natt, ja, då är jag som kreativast!
Tycker att det är rätt jobbigt faktiskt - varför kan inte jag vara som alla andra ??
Jag MÅSTE jobba med mina sovtider!

Ja, får man sova ordentligt, då tror jag att man NÄSTAN klarar vad som helst under dagen faktiskt!

De dagar jag sovit ovanligt lite, känner jag mej galen hela följande dag.... så Maria... Du är inte ensam !!! ;-) hihi