måndag, januari 14, 2008

Då va´re månda´ igen!

Härliga daag !! *NOT*
Det är nåt magiskt tråkigt över måndagar, även om det för mej är en trevlig dag!
På måndagar får jag se hur mycket alla har gått ner i vikt, och såklart själv bli inspirerad! För det är ju klart: När andra lyckas, blir jag ju lika motiverad av att lyckas!
Shit alltså - dax att lägga in en högre växel!
4 kg kvar innan 1:a mars!! Det är ju snaaaart!!!
Nu äre slut tramsat!
Mera morron-motion, och bättre mattider för min del.
Allt annat är redan kirrat ;-) hehe

Idag blev det fram med pyssel-lådan, då Kevve somnade.
Kelly fick rita med kritor i sitt nya Bamse-block,
och sen tog vi fram stora pärlor och gummiband och gjorde halsband.
Snacka om att barn lär sig fort hur man gör!
Det var ganska spännande för hon att träffa in bandet i pärl-hålet, motoriken är väl inte den bästa än ;-) Men, det tog inte många pärlor innan hon hittade sin metod för att lösa problemet.

När Kelly ska sova (snart hoppas jag) hade jag tänkt jobba lite; ska förbereda kvällens kursträff.
Idag handlar det om Motion, GI och motion, hur man maxar fettförbränningen, hur man ska äta före, under och efter motion, hur man kan förbättra konditionen, styrkan osv.
Det blir en hel del matnyttigt, och jag undrar ändå om det här ändå skulle få ta 2 lektioner ??? Det finns ju SÅ MYCKET att berätta !!!!
Hahahaha
På tal om det...

Igår hade jag en extra-insatt kursträff för dom som ska börja med RIVSTARTEN, alltså Fas 1. Den lektionen är tänkt ska ta 45min, jag har sagt 60min.
Som vanligt så finns det så mycket att berätta.........så det blev 2 timmar! :-)
ROligt var det åxå att det kom några fler än dom som anmält sej, så det var en trevlig överraskning !! ;-)
En mindre trevlig överraskning var att vaktmästarn glömt ställa fram OH:n !!!! Blev lite improvisation och några fina (??) bilder på tavlan !! hahaha
Ska bli kul att följa ännu en "grupp" med deras viktnedgång!

NU är det daxs för Kellys lunch.
Bäst att passa på medans humöret är på topp!! ;-)

Kram på er

Inga kommentarer: