tisdag, januari 22, 2008

På dåligt humör!

Idag är nog värsta dagen på jääävligt länge tror jag.
Kan inte ens minnas när både barnen och jag var så här "tjörmiga" sist ??
Det händer inte ofta iallafall, men IDAG...IDAG BRAKA DET LOSS!! Orka!

Började med att Kevin vaknade 8:30 imorse. Bra tid tycker jag. Då hinner man med lite mer under dagen (än vissa dagar då vi sover till 10:30 !!).
Då var han såklart klarvaken, efter 13 timmars sömn.

Hundarna stog och skällde konstant i hallen! *jääävla skiiit*
GUD så irriterad jag kan bli då hundarna är inne och skäller! Dessutom är det 3 vovvar, med olika skall allihopa, en pipigare än den andra. *GGRRR*
Micke brukar oftast he dom i uteburet på morron, men tydligen inte idag.
Det är väl nån jävla skitåkare som parkerar på våran gård för att åka i skidspåret som börjar alldeles bredvid!!! *ännu mer grrr*

Såklart så vaknade Kelly då åxå. Och då hon blir väckt, är hon inte på go´-humöret kan jag lova!! Det går ju bra till en början...

Vi ligger i storsängen allihopa och ser tecknat (Playhouse Disney och Disney Channel) medans barnen äter gackan. (välling-flaskan).
Sen börjar DAMP-ungarnas julafton, kan man tro.
Tur att jag inte behöver genomgå så många dagar som denna, för det var mer än vad jag tålde just idag. Kändes som att jag sovit 2 timmar max!

Tjörm och grin HELA tiden! Kevin har väl förmodligen tandvärk - inte ett enda gryn har tittat fram, och Kelly, ja hon va visst bara grinig hon me...
Hon "råkar" visst bli det direkt Kevin grinar, för då vill hon ha lika mycket uppmärksamhet, och det leder till att Kevin blir lessen ännu mer för att Kelly är lessen (sympatigråt) vilket leder till att Kelly söker ÄNNU MER uppmärksamhet! *puh*

Jag säger till Kelly i lugn ton att hon inte ska grina, och att hon ska va snäll med mamma och Kevin och allt det där.
Hon snör sig ner på golvet och gråter som om det gällde livet.
Jag ger hon max 2 chanser, sen bär jag hon till hallen och säger att hon ska stanna där tills hon är glad.
Jag går till köket och sätter mej på knä och väntar.
Det tar bara 4-5 sekunder så är hon hos mej, glad igen, och ger mamma en kram. Sen vill hon sitta i mitt knä och att jag ska hålla om hon. Det gör jag så gärna.
Jag försöker verkligen uppmuntra hennes glada och kramiga sida, vilket inte är så lätt alla gånger.
Ibland kan hon ju medvetet slå eller kasta något, och sen springer fram och pussas och kramas. Man hinner som inte skilja på det dåliga och det braiga.
Men för det mesta går det bra. För att för det mesta är hon snäll, men ibland blir det nån snedtädning ???

När det blev lunch-dags blev det nästa gräl. (ÅÅåh herregud - det kanske är 14 år kvar innan hon flyttar hemifrån !! haha)
Jag ville ta av hon tröjjan innan hon skulle söla ner den nytvättade. Hon stenvägrade. Skrek, la sig på golvet - ja samma visa igen.
HOn åkte ut till hallen, jag i köket. Hon kom med utsträckta armar och gav mamma en puss och en kram, sen ville hon ta av sig tröjjan, och sen ville hon äta. *skönt* Tur som faan att det går över fort!

Men det är sånna här dagar man längtar till en sån helg som kommer i helgen, nämligen en HELT avkopplande och trevlig TJEJHELG - bo på hotell med alla tjej-kompisar, shoppa, spa-behandlingar, festa och surra. Inte tänka på någonting annat än sig själv. Idag växte längtan något oerhört! :-)

SÅ nu är bägge barnen sövda och sover för fullt! Igår sov dom omlott, så då blev det inte så mycket gjort, men då dom sover samtidigt hinns det med lite mer!!

Så, idag blir det:
* skicka fakturor från NRJ
* göra lönerna till hans anställda
* skicka lönespecar till alla
* betala en hög med räkningar
* och bokföra allt.
* sen ska jag försöka förbereda för måndagens träff: Bra val i vardagen. (brukar ju som sagt spara det till söndakväll, vilket inte är att föredra...)

Jo förresten....
Sen så blev jag så jävla PISSED OFF när jag såg nyheterna imorse. *GGGRRR*
Börsen hade tydligen rasat rakt ner, och jag fick hjärtat i halsgropen.
MINA FONDER !!!!
Ja, jag brukar inte ha fonder, eftersom jag inte har några pengar över att lägga dit, men JUST NU var jag ju tvungen att köpa fonder (??), dit jag la pengarna som jag ska betala Thailands-resan me.
FAN JÄVLA SKIT!
MINUS 1500 SPÄNN !!!!
jaha...bara att vänta tills jag får mammapengen innan jag kan betala hela resan...
Snacka om sne man kan bli då !! :-(

jahapp. har inga större förhoppningen på den här dagen. Den har bara varit skit hittills.
Måste nog bege mej ut och tokspringa ikväll så att jag får ut all ilska!! Det brukar faktiskt hjälpa....

NI andra, ha en trevlig dag! :-)

Inga kommentarer: