tisdag, januari 08, 2008

sovmorron!

Imorse fick jag sovmorron av mina barn.
Behövdes VERKLIGEN!

Söndagnatt till måndag, somnade jag 4:00, och blev tvungen att stiga upp 8:30. 4,5 timmar sömn den natten.
Jag satt uppe och kollade på olika internetsidor om Resa med barn.
Saker att ta med, vacc., reseförsäkringar, reseapotek mm.
Sen renskrev jag ALLT vi skulle ha med oss, ALLT som ska fixas, ALLT som ska köpas och sen allt vi skulle ha på oss. ALLT är planerin in i minsta detalj!! Så nu är det gjort! Nu ska bara varje grej strykas eftersom jag ordnat dem!
Jag är sån. Jag MÅSTE göra listor, där jag stryker allt. Jag känner ett lugn då allt är planerat. Nu behöver jag som bara...göra dem. Det är mindre jobbigt, eftersom jag slipper ha allt i huvudet, vilket ger oroliga nätter - det ska fixas, åsså DET, å just JA DET ÅXÅ!! ....osv.

Imorse fick jag alltså sova till 10.00, då Kevin vaknade för första gången sen 20:00. Han har varit omöjlig sista veckorna, haft dag, då vi andra haft natt, och det har inte blivit mycket sömn. Men så inatt sa det bara PANG och han sov som en stock hela natten.
Vi drog oss i sängen tills storasyster vaknade. Ja... Det blev ju alltså till 11:30 !! Fatta så skönt det va ! Bara få ligga å se tecknat och busa med kevve i lugn och ro!! När Kelly vaknat, ätit morronvällingen och gått på toa (ja, hon har faktiskt börjat sitta på stor-toaletten nu!!) så var det dax för Kevve att sova 2 timmar igen.
När han vaknade, busade vi nån timme, och sen blev det dags för Kelly att sova "lunch" vilket blev närmare "middag-lur" vid 15-tiden !! Helgalen dag....
Men skönt att ta det lugnt ibland!

Kevin äter ur "gackan" (välling-flaskan) själv nu, och Kelly har fått värsta aptiten - bara hon får äta själv. Dessutom har hon blivit duktig på att pinka och poopa på toan, vilket känns bra!
Så...nu är det som lugna gatan här hemma och allt känns verkligen toppen.
Man väntar nästan på nästa bakslag....Vad kan det tänkas bli denna gång ??? ;-)

Inga kommentarer: