torsdag, januari 10, 2008

Nytt lekrum


Ikväll blev det först inte så mycket gjort.

Tills barnens mormor och morfar kom.
DÅ slog det oss att vi egentligen skulle ha hämtat en våningsäng som min syster har haft, då den inte används längre hos dem.
Sagt och gjort.
Micke och "morfar" hämtade den.
Hem och montera upp den. Vart perfa!

Nu har hon sina mini-kök under där, och ovanpå är det en stor säng.
Sen har vi satt upp slang-belysning under sängen, så det blev hiskelit mysigt!

Imorron ska vi till stan hela familjen.
Barnen ska göra sina pass, så att vi verkligen kommer oss till thailand! ;-)
Jag ska åxå passa på att inhandla en massa grejjer inför resan...

VI ska också köpa 4 playwood skivor.
Nu ska ni få höra mina ideer... hihi
Skivorna ska upp runt hela sängen.
På "nedervåningen" av sängen ska jag såga ut fönster-hål, sätta dit gardiner och en liten köpdisk. Där kan dom leka "Kom å köp", en lek som mammatuffen för övrigt bara ÄLSKADE att leka !! hihi Det blir väl jag som sitter där tillslut ??!!
En dörröppning ska sågas ut, och ev. en dörr ska dit. Den delen ska målas som en liten affär.
På "övervåningen" är det tänkt att hon ska ha sin säng. Så på utsidan ska jag måla ett rosa slott, och såga ut längst upp på skivorna små torn och borg-stenar....hoppas ni fattar... (typ som frankenstaintänder..eller ja...)hahaha
Sen blir det papier-masché (stavning ??) på tornen, så att de ser verkliga ut.
Där ska även små fönster sågas ut, och en dörr för trapp-öppningen ska in, så att man kan låsa den över natten, så att hon inte ramlar ner.
TIll sängen passade våra madrasser in perfekt, som vi haft liggandes under våran dubbelsäng, då vi köpt nya bättre ena, så det blev åxå perfekt!
Ska bli kuuuul att sätta igång projektet!!
TIps och ideér mottages gärna!


Tjingeling!

1 kommentar:

Gardaludde sa...

Härligt! Ser jättemysigt ut! Vi håller också på att planera en sådan "sängaffärslekrumslösning"..
Kram på dig