onsdag, januari 02, 2008

Lika som bär ??

Oj, har hittat ett par gamla foton....
Shit alltså vad kul att se dom!! Man blir värsta nostalgisk!
Här har vi en bild på min yngsta syster, Cindy, då hon var liten.
På pricken lik min älsta dotter, Kelly !! Helt otroligt!
Kelly själv trodde att det var hon! (när hon ser sig själv på bild pekar hon och skrattar och blir lite blyg!! hihi)

Här har vi en annan bild på Cindy då hon var liten (min mamma håller i henne), men den här gången är det Kevin som är lik henne...åkäj...ni måste alltså bortse från den tjejjiga mössan och klänningen hon har på sig. hahaha De är jättelika varann i ansiktet!

Kevin är åxå lite lik min lillebror då han var liten. Här är lillebror Dick.

Hittade en syskonbild på jag, lillebror Dick och lillasyster Kim, som jag bara måste lägga ut åxå. Mamma älskade att klä upp oss och ordna en egen "studio" och ta en massa kort. Vi var väl med på det ungefär 3-4 kort sen va alltid nån av oss less...så resterande 10 kort hon tog var det sura miner kan jag lova !! hahaha

Jag måste ju åxå tillägga att hon sydde nästan alla våra kläder själv, även de på bilden. Hon var flitig på den tiden.....
Skulle man hinna med sånt idag ??
Dessutom hade hon dagbarn hemma på dagtid, allt mellan 5-15 barn/dag. Fatta bara att laga mat, ordna aktiviteter som att pyssla, leka ute och KLÄ ALLA BARN !!!
Och man tycker det är jobbigt med två ???
Hon kunde sitta hela kvällen och sy klea åt oss - nästa dag hade vi varsin ny jacka, träningsoverall, klänningar, tröjjor, byxor mm.
Min duktiga mamma!

Inga kommentarer: