söndag, januari 20, 2008

Trivsam och avkopplande Lördag!

Igår hade vi nog världens härligaste Lördag på länge!

Till att börja med: Beas magiskt fantastiska sovmorron!! hihi(som vanligt!!)
Micke tog upp barnen, och gav dem morronvällingen i sängen - och finns det nåt mysigare än det ???
Vakna upp till varma och morrontrötta barn, som ligger och äter medans vi ser på tecknat. Riktigt mysigt. Det är lördag det!
Vi drog oss till 11-tiden tror jag det blev.

Sen på eftermiddagen for vi och handlade mat, med Tea och Uffe.
Det blev fläskfile, potatisgratäng, sallad, och glass.
Jag och Tea gjorde min hemmagjorda glass som blir SUPERDUPERGOOOD!!!
Lite bär och riven 70% choklad serverades till också.

Efter handlingen drog vi till Uffes mammas hus, där vi lagade mat, skottade, lekte...
Tea gjorde en skitgod ostsås, till fläskfilen! *mums*
Till efterrätt blev det glass i stora lass!!

På kvällen blev det bubbelbad i ett stort Spa-bad ´"ute". Härligt härligt!! Gud så skönt! *måste haaaaaa* !!!
NÅN dag ska jag köpa ett sånt spa-bad! Varmt vatten dygnet runt!
Och skulle man ha värk nån dag så kan man bara sätta sig där och "heala" kroppen! (min värk blir jäkulst mycke bättre av ett varmt bad, eller egentligen bara varmt!)
Barnen fick då verkligen busa av sig, och det är ju alltid lika trevligt!

Sen blev det snacks för killarnas del, och lite surr!

Deras barn somnade som två knockade, medans mina barn fortfarande hade duracellbatterier i kroppen! haha Men det går ju bra så länge dom är snälla, och det var dom.
Där vid 23-tiden åkte vi hem, och då blev det GO natt för hela familjen.
zzznark !!!!
SÅ gott man sov !! Helt slutkörd, men ändå så "utvilad" !!
Ännu en "friskvårds"-kväll! ;-) Inte helt fel måste jag säga!
*
Idag for jag och Tea och jobbade på Risliamatörerna. Serverade go-fika och kaffe. Så då fick man se hela showen for free! (ja, vi ska ju dit igen på 2 helger, men med desto mer alkohol i kroppen...hehe). Det gick då superbra!

Så ikväll blir det jobb resten av min vakentid...har nämligen inte förberett morrondagens GI-träff något nämnvärt....*jajks*
Men det brukar lösa sig...då jag är stressad presterar jag som bäst! ;-) SÅ, jag har nog medvetet sparat det till ikväll...*blää*

Dags att sätta igång!
Tjingeling!

Inga kommentarer: