tisdag, januari 29, 2008

Tjej-helgens bravader

Ja, så var det dax för en liten...sammanfattning om helgens bravader.

Vi åkte från Norsjö just efter 20-tiden.
Vi hade nog ganska tur att 5 brudar och ALL DENNA PACKNING MAN BARA MÅSTE HA MED rymdes i Annelies braiga bil! :-) Det skulle nog bli värre hem ??!! Men det är konstigt...man packar som om man skulle FLYTTA till Umeå! Ja...allt måste ju med, och det är inte LITE!!!! hehe
När vi kom fram till Umeå blev det lite fika och en massa snack. Vi träffas ju inte SÅÅÅ ofta, så det är en del att ta igen!! hehe
Med oss hade vi en trött liten mammatuff, så det blev väl sängen just före tolvslaget. Men att få tyst på duracell-Plupp var nog inte det lättaste ?? he he Tänk er...jag som brukar vara uppe till 1-3 tiden, LÄTT att lägga sig före tolv ??? Som att ni skulle gå å lägge er kockan 18:00 typ...??
Trots mitt högljudda surr så hörde vi nog ändå några få snarkningar !! haha

Lördagmorron vaknade jag 8:00 !! HALLÅ !!! SMART ????
När jag väl får sova, nä, då vaknar jag då Kevin brukar vakna! ORKA !!!!
Sa gomorron till de andra i rummet för att dom bytte sovställning, men fick inget svar tillbaka. Nähäpp...la mej och somnade om (som tur var!)
Vi steg upp där vid 10-tiden tror jag, kanske just före?? Har inte så stor koll...
Vi fikade frukost och sen bar det av in till staaan!!
Vi hämtade ut våra rabatthäften som vi fick via hotellrummet, och sen sprang vi runt på stan som yra höns haha... Nädå...det var väl ändå kontrollerbar shopping ??
Åt lunch på Piazza (??)där de hade buffe med massor av kyckling, räkor, bönor, sallader, grönsaker, ost, skinka, ..ja...you name it! Proppmätta och nöjda sprang vi sen till systembolaget som stängde om 20 minuter. Dagens viktigaste shopping må jag säga!! haha
SHoppade till 17:00 tror jag hon blev,ja, alltså inte på systembolaget.....hahaha och sen checkade vi in på hotellrummen. Det blev 3 rum (2+2+3)

Förfest i Carro, Linda och Annelis rum.
Sen bastu, dusch och spa-behandlingar (på oss själva). Åjåjåj så skönt!! Blev len i ansiktet, som en barnstjärt! typ. :-)
Där blev det väl inte så himla länge, innan vi var tvungna att springa upp på rummen och göra oss iordning för REX! Bokat bord 21:00, och kommer man inte på utsatt tid förlorar man platserna. Det kanske blev lite väl stressigt där emellan, men what the hell...vi hann ju! :-) Dessutom är det ganska roligt att stressa när man festar..då måst man som..hinka i sig det lilla man har kvar innan man betalar in sig !! hahahah Inte så bra för alla...men... ;-)

När vi väl kom dit och satte oss, kom servitören in.
Hahaha jag och Tea höll på att skratta ihjäl oss!!!
Vi träffade nämligen den killen förra gången vi var på Rex...ni vet...när jag var lite överförfriskad ??? hehe...och såklart; skämde ut både han och oss! hahaha
Den här gången var inte heller något undantag. Frågade hur det gick med Annika, om hon flyttat upp från Övik. (Killen ska låssas va lite macho, men blir knallröd och viftar med menyn på ansiktet och säger: Oj vad varmt det blev!!) Tog beställningarna och kom tillbakas med drycken. Då sa han: Och bara så ni vet; jag är singel!!
hahahaeha Ja, det var mer i denna historia men det orkar jag inte ta nu.. Skojjigt hade vi då i allafall! :-) Eller hur?

Vi satt och åt till klockan blev 23:15. Vi betalade för oss (Servitörn sa: hmm..det är som NU folk börjar resa sig upp och betala för sig och gå ner för att dansa..haha) jaha....!!!! :-)
Dansade till 1-tiden, och det var väl inte så där knökfullt som förra gången. Kändes lite glest faktiskt!! haha
Vid ett tog vi en burgare på max (jag köpte 2 kycklingkött)och sen blev det efterfest på deras rum igen. Vi pratade - och jag lovar, det blev DJUPT!! haha - men vi skrattade nog för det mesta!! Jag måste säga att det var så jäkla kul att umgås med tjejjerna! Önskar bara att det vore oftare...
Även ikväll kom det vissa snarkningar, som kanske till och med fastnade på en inspelning.....jag vet inte....,hahaha
Efter det sa en del "go natt"....klockan var väl just före 3.???
Jag och dom som bodde på rummet satt uppe till 5 och tjattra!! hahaha OJ, så roligt alltså! De andra blev trött, så dom skicka "hem" mej på mitt rum... *snyft* haha nädå....

Stapplade isäng, och somnade inte förrän 6:00. Tror jag hade damp.
Väckarn ringde 9:45 med låten "beds are burning". tea kika upp på mej, och jag head-banga!! Förmodligen påverkad än. hahahahaha
Åt frukost tillsammans, och sen blev det shopping igen!!
Fatta vikken lyx-helg!!
Men jag har nog aldrig varit såhär trött!
OJ så trött jag var! Slut i hela kroppen!! hahaha Jag blev väl antagligen BAKIS!

Vi kom hem efter 18-tiden, och jag gick som i en sov-bubbla.
Skulle se film med min mamma och pappa, kim, sebbe och lille alex just efter 20-tiden. Jag somnade före 21:00. Sov till 10:00 måndagmorron. hahaha 13 timmars sömn för att hämta igen sej efter helgen!! heahahaha
Jag som trodde att jag åkte iväg för att vila upp mej ??? nej nej----
inte ens i närheten!

Sammanfattningsvis jag kan säga att det var HUR KUL SOM HELST!
Dessutom var det så kul att alla (utom 3 kunde följa me...en blev sjuk och var tvungen att avboka, en låg på BB och fick en underbar liten son, och en har just kommit hem från Thailand!!) Så, det var RIKTIGT trevligt att så många kunde hänga på!
Och dessutom ska tjejjerna som tog över planeringen (Carro, Linda och Frida)ha en RIKTIGT STOR APPLÅD för allt som de fixade! Snacks på rummet, lekar, planering, bokning av bord på Rex, bokning av hotell mm. STORT TACK FÖR EN UNDERBAR HELG!! Stort tack till Annelie som höll bilen och var dessutom en säker chaufför!! ;-) Inga "kaniner" påkörda !! haHhHaa Ganska lustigt ändå att vi såg en bäver ??

Jag måste ju även tillägga att det var en härlig helg, härligt att vi kunde umgås så länge, och dessutom så känns det nu som att vi bara kom närmare varann på nåt sätt. Men det är tur att vi är ett sånt härligt gäng, där alla kan dela med sig till alla, och att alla känner sig välkomna i gruppen!
Ja ni tjejjer...nu har vi skaffat oss en årlig tradition, eller hur ???
Det här måste vi bara göra om....... SNAAART !!!

Tack för en härlig helg!

Inga kommentarer: