tisdag, januari 01, 2008

Hem från Fjällen!

Så ÄNTLIGEN var man hemma igen !!! Min hääärliga SÄNG !!! vad jag har saaaaaknat dej !!!! hihi
Ja som vanligt så är det ju: borta bra - men hemma bäst!!

Men visst är det skönt att komma bort ett tag - helt klart!
Och man behöver det lite då och då !!
Man får lite tid att tänka och fundera på vad man verkligen vill här i livet!
Stressen blir som bortblåst och det enda man egenligen kan göra är att VILA!!
Man kan inte tvärt gå och sätta igång en tvätt, stryka lite gardiner, dammsuga hela huset, städa här och städa där, ett måste här och ett måste där... Nä, när man åker bort (speciellt när vi åker till fjällstugan) så är det TOTAL VILA!! Rehab kan man åxå säga!! hihi Både för kropp och själ!
*
Vi åkte upp annandag jul (onsdag) och kom hem idag (tisdag), så det blev en hel vecka i fjällen. Förutom jag, Micke och våra två barn, så följde åxå min bror Dick, hans sambo Lina och deras Angelica, min syster Kim hennes sambo Sebastian, och min lilllillasyster Cindy. Fullt hus kan man säga! Men det gick otroligt bra måste jag säga! Barnen hade så kul ihop och man kan väl säga detsamma om vi vuxna !! hihi
Mycket bastande, vilande, se film, spela kort (mest neger och 5-korts poker), ute med barnen, bada i simhallen och framförallt mycket ätande !! tjoho ! Har förmodligen gått upp 3-4 kg av bara MAT !!! shit pommfritt !!
Tur att man får komma hem och gå till det normala igen !! ;-)

Ska lägga in lite bilder i bloggen strax!!

Kul har vi då haft ! Och jääääsiken så skönt det har varit !!
Men det är aldrig roligt att ha roligt jämt!! Så nu är vi hemma och har lite tråkigt !! hihi Nädå...nu börjar arbetet...bara all TVÄTT!!! *hjääälp* !!
Ni kan ju tänka er vilken hög det blir på en vecka med två skitungar som håller på att få tänder...hhmm...jag ljuger inte om dom fyllt sina blöjjor 3-7 gånger/dag....per unge !!! *hallelujaaaa* Stackars barn! Hoppas bara att det lugnar ner sig ett tag....

På torsdag börjar Micke jobba igen, efter 3 veckors ledighet med barnen. Inte skönt, säger han! Verkar som att han vill vara ledig jämt !! hihi
Värre är det för brorsan som varit pappa-ledig i ett halvår nu...börjar jobba på måndag igen!! Snacka om ångest!!
Tur att han fick vila upp sig i en hel vecka innan jobbet börjar !! :-)
Och inga bäbisar har det blivit heller...Kim verkar redo och Lina likaså..men näe... Vi får nog ta och vänta ett tag till!

Nä, nu ska jag ta å göra nåt vettigt !!
Ha en GOD FORTSÄTTNING allihopa !!

Kraaaam

Inga kommentarer: